štvrtok 2. mája 2013

Ako sa hľadá práca

Zase som chorý, tak niečo napíšem. Práca sa vo Vancouveri hľadá cez net. Zuzka by možno mohla skúsiť vojsť do kaviarne a presvedčiť ich, že ju chcú aj keď o tom ešte sami nevedia, ale to chce odhodlanie a trpezlivosť. Ako prvé je potrebné napísať si pekný životopis. Ten svoj som prepisoval už sto krát a ešte aj budem. Vymenujem všetky projekty, technológie, zdôrazním, že som robil v IBM, pre Allianz a DB Schenker, a že som niečím prispel aj do open source. To sa vraj cení. Na vzdelanie sa ma ešte nikto nepýtal. Životopis mám na monster.ca a na miestnom populárnom bctechnology.com/, k tomu vyšperkovaný profil na LinkedIn.

Pre objasnenie situácie sa musím vrátiť trocha nazad. Keď som bol ešte na Slovensku, rozoslal som životopisy na zopár desiatok pracovných ponúk a nedostal som žiadnu odpoveď. Ani že môj životopis dostali a že mi ďakujú za záujem. Nič. Chápem. Ešte som nemal pracovné povolenie, bol som na druhej strane sveta, nemajú čo riešiť. Hneď ako som priletel, tak som rozoslal ďalšiu vlnu s tým, že už som tu a mám povolenie, ale nič sa nedialo. Hmm. Až keď som mal miestnu adresu a miestne telefónne číslo, tak začali vyzváňať hyperaktívni rekruiteri. Samotní zamestnávatelia záujem stále neprejavujú. Som tu predsa len brigádnik na pár mesiacov. To je správa najmä pre tých čo majú pocit, že v Kanade je predsa málo ľudí a musia chcieť každého. A že práca sa dá nájsť aj zo Slovenska. Nehovorím, že nie, ale zadarmo to nebude. Ale zase vy ste šikovnejší ako ja.

Programátorské ponuky tu sú oveľa pestrejšie ako v Bratislave. Od začínajúcich neprogramátorov až po detailne zadefinované senior role s kombináciami technológii, ktoré u nás asi ani nepoznáme ako cloud, nosql, big data, social networking, mobile, user experience, scrum, lean. Tu sa naozaj dá budovať kariéra s tým, že si poviem ktorej oblasti sa chcem v budúcnosti venovať a takú pozíciu tu aj nájdem. Začína ma bolieť hlava keď si spomeniem čo sa robí u nás. Taktiež je tu veľa špecifických pozícii ako vývoj firmware, DSP, nízkoúrovňové programovanie robotov, meracích zariadení. Najväčším zamestnávateľom je tu EA Sports, herný priemysel je tu silný, ale to ma neláka. Čiže určite tam skončím.

K životopisu sa väčšinou prikladá cover letter, čo je taká krátka esej písaná na mieru pre danú pozíciu, že prečo chcem ísť pracovať práve k nim a že prečo by oni mali chcieť práve mňa. Nie ako u nás kde namyslene rozošlem svoj životopis, pomaly ani neviem komu, nech sa o mňa pobijú.

Takže pravdepodobne budem pracovať pre niekoho na dobu určitú (na kontrakt). Nie je to štandardný zamestnanecký pomer. Niečo ako brigáda. Blbé je, že asi nebudem mať nárok na dovolenku. To ešte skúsim vykecať. Zajtra ráno, tak ako každý jedeň deň, pozriem nové pracovné ponuky, rozpošlem maily. A absolvujem ďalší afektovaný rozhovor s namotávačkou. Ach jaj. Hi. Sure. Perfect. Absolutely. Great. Excellent. I'll let you know...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára